Rövid, de kellemes, könnyen teljesíthető túra Pilisszentkeresztről.

gyalog kéktúra

Néha az élet írja, merre megyünk kirándulni. A vasárnapra születtek ötletek, de aztán mindig volt egy új tényező, ami erre vagy arra befolyásolt. Végül aztán reggel dőlt el, ebből most nem lesz hosszabb, nagyobb kihívást jelentő túra, hanem inkább megyünk egy régi, jól ismert helyre.

Dobogókő az a hely, ahova nagyon sokan járnak. Nem csak túrázók, többféle irányból, hanem elég sokan járnak ki ide egyszerűen csak szétnézni, enni valamit, esetleg érezni a különleges atmoszférát. Nem kezdek bele, hányféle hiedelem és elképzelés él a környékről, mert ezekről írtak már ezer helyen. Ami tény: a kilátást tekintve kiváló helyszín, ráadásul az autóval való megközelíthetősége miatt sokak számára elérhető. Noha én gyalogtúrázni is szeretek, abszolút elfogadom, hogy erre is szükség van, mert nem mászhat mindenki hegyet.

Pilisszentkeresztről a szokásos szépen jelzett kéktúrás útvonal visz fel. Pecsételni a faluban lehet, csinos kis házak között visz fel az út, aztán jön a nem túl nehezen leküzdhető emelkedő az erdőben. Kellemes helyszín, de a legérdekesebb számomra a Dobogókőhöz közeledve látható sziklafal volt, ami csak pár lépésnyi kitérő volt a séta során.

gyalog kéktúra

Fenn a hegyen a már említett kilátás, a szokásos hétvégi tömeggel várt. Sokszor jártam már itt, és bevallom, nekem sose okoz csalódást. Ha valaki itt a hegyen akar szétnézni, láthatja a lerobbant szállodát, ami érthetetlen módon csúfítja el a helyet, ebben a formában Dobogókő szégyene, aztán jönnek a jurták, végül a sípálya. Járnak ide fel bringások, szoktak jönni terepfutók is. Nem csoda, hogy már a 19. század végén kedvelt turistahellyé vált.

Visszafelé Pilisszentkeresztre a Téry Ödön-úton mentünk. Kellemes erdős részen ereszkedtünk le, és itt több más gyalogtúrázóval találkoztunk. Szemmel láthatóan sokan használtuk ki a még mindig szép szeptemberi időjárást. Visszatérve Pilisszentkeresztre, a falu másik feléből nyíló remek kilátást csodálhattuk meg.

Jó és kényelmes túra volt ez, a Kéktúra egyik klasszikus helyszínére- nem mindig kell a nagy teljesítményt hajszolni, néha elég csak sétálni egy jót.